Marie Jansson – kraven på kvalitetssäkring ökar!

Hur länge har du arbetat med KMA?

– Jag har arbetat med att sälja KMA-tjänster i 14 år, samtliga på Certway.

Vad tycker du är roligast i ditt jobb?

– Variationen av kunder – från enmansbolag till börsnoterade bolag – och dessutom inom många olika branscher.

Du pratar med många kunder, vad skulle du säga är den vanligaste orsaken till att någon kontaktar oss?

– Den vanligaste orsaken är att företag ska delta i upphandlingar, tätt efter kommer krav från kunder. Sedan blir det allt vanligare att företag kontaktar oss för att utveckla sin verksamhet, det kan handla om att få bättre ordning & reda eller införa ett enklare arbetssätt.

Ja det är en vanlig anledning, men har du sett några ändringar i kravställningen på företag?

– Kraven på kvalitetssäkring har ökat, dvs att kunna visa på att man bedriver en seriös verksamhet och att man är ett företag att lita på.

Vilket råd har du till företag för att möta dessa krav?

– Att involvera sina medarbetare från början. Förändring är en utmaning för de flesta människor, oavsett vad det handlar om . Därför är det en god idé att tidigt kommunicera och informera om vad som komma skall.

Övrigt att tillägga?

Vår affärsidé och vårt mål håller mig sysselsatt! Våra kunder klarar sig själva när de gått i mål med sin certifiering och det innebär att vi behöver fylla på med nya kunder kontinuerligt. Jag vill dock tillägga att en del hänger kvar med oss och då får vi möjlighet att följa deras utveckling och bidra ytterligare med vår kompetens på fler områden – det är fantastiskt!

Här finns vi:

Huddinge, Stockholm, Norrtälje, Nyköping, Västervik, Göteborg, Onsala, Hallsberg, Glanshammar/Örebro, Floby och Åmål.